Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
3 Dom Pomocy Społecznej

Klauzula informacyjna

KLAUZULA INFORMACYJNA

     

 

RODO

W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informujemy, iż na podstawie art. 13 RODO od dnia 25 maja 2018 r. będą Pani/Panu przysługiwały określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez  3  Dom Pomocy Społecznej w Łodzi na ulicy Paradna 36,

91-867  w Łodzi , Telefon: 42 645 70 55

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest  3  Dom Pomocy Społecznej w Łodzi na ulicy Paradna 36,

91-867  w Łodzi , Telefon: 42 645 70 55

2. W Domu Pomocy Społecznej wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, Pan Paweł Szczepaniak, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: kontakt@skold.com.pl                                                                       3.  Dom Pomocy Społecznej   w Łodzi może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w celu prowadzenia dokumentacji wynikających z przepisów prawa m.in.:

- realizacji zadań statutowych domu,

- umożliwienia interesariuszom realizacji obowiązków wymaganych przepisami powszechnie obowiązującego prawa,

- obsługi: procesów rekrutacji oraz zatrudnienia pracowników, organizacji staży, praktyk oraz wolontariatu, umów cywilno-prawnych,

- realizacji umów z kontrahentami oraz współpracującymi instytucjami,

- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych,

- prowadzenia księgowości oraz sprawozdawczości,

- archiwizacja w/w dokumentów oraz danych.

 4. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione do odbioru Pani/Pana danych, w tym państwa trzecie, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.

5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji.

6. W związku z przetwarzaniem przez 3  Dom Pomocy Społecznej w Łodzi, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:

- dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Dyrektor  3 Domu Pomocy Społecznej w Łodzi

- sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;

- ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;

7. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez 3 Dom Pomocy Społecznej w Łodzi  Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH KONTRAHENTÓW

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), informujemy,
że:
1. Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy
Społecznej ....................................................,
ul. ...................................................., ....................................................
(e-mail: ...................................................., tel.: ....................................................).
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Pawła Szczepaniaka,
z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@skold.com.pl
lub pisemnie na adres Domu Pomocy Społecznej.
3. Cele przetwarzania danych i podstawa prawna
Dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  • zawarcia i wykonania umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
  • wypełnienia obowiązków prawnych wynikających m.in. z przepisów podatkowych i

przepisów o rachunkowości – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
4. Odbiorcy danych
Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty upoważnione do ich otrzymywania na
podstawie przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające dane na zlecenie Administratora.
5. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania współpracy, a także później przez
okres przedawnienia potencjalnych roszczeń określony w przepisach prawa lub przez okres
archiwizacji dokumentów zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo:

  • dostępu do swoich danych,
  • ich sprostowania,
  • usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres realizacji poszczególnych praw zależy od podstawy prawnej przetwarzania danych.
7. Prawo wniesienia skargi
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO.
8. Informacja o dobrowolności podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i realizacji
umowy oraz współpracy. Odmowa podania danych może skutkować niemożliwością
zawarcia i realizacji umowy.
9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji
ani profilowaniu.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH KANDYDATÓW DO PRACY

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), informujemy,
że:
1. Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy
Społecznej ....................................................,
ul. ...................................................., ....................................................
(e-mail: ...................................................., tel.: ....................................................).
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Paweł Szczepaniak
z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@skold.com.pl
lub pisemnie na adres Domu Pomocy Społecznej.
3. Cele przetwarzania danych i podstawa prawna
Dane osobowe kandydatów do pracy przetwarzane są w celu przeprowadzenia
postępowania rekrutacyjnego i naboru pracowników, na podstawie art. 22¹ Kodeksu pracy,
zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. Jeżeli kandydat przekaże pracodawcy dane osobowe inne
niż wymagane przepisami prawa, ich przetwarzanie odbywa się wyłącznie z inicjatywy
kandydata i na podstawie jego dobrowolnej zgody – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
4. Odbiorcy danych
Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich
otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom przetwarzającym dane
na rzecz Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych
osobowych.
5. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane do momentu obsadzenia stanowiska pracy, na które
było prowadzone postępowanie rekrutacyjne. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania
danych osobowych jest zgoda kandydata, dane będą przetwarzane do momentu jej
cofnięcia.
6. Prawa osób, których dane dotyczą

Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo:

  •  dostępu do danych (art. 15 RODO),
  •  ich sprostowania (art. 16 RODO),
  •  usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania (art. 17 i 18 RODO),
  •  przenoszenia danych do innego administratora (art. 20 RODO).

7. Prawo wniesienia skargi
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO.
8. Informacja o obowiązku podania danych
Podanie danych określonych przepisami prawa jest wymogiem ustawowym.
Ich niepodanie będzie skutkowało nierozpatrzeniem złożonej aplikacji.
9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani
profilowaniu.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH W SYSTEMIE MONITORINGU WIZYJNEGO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), informujemy,
że:
1. Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy
Społecznej ....................................................,
ul. ...................................................., ....................................................
(e-mail: ...................................................., tel.: ....................................................).
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Paweł Szczepaniak, z którym
można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@skold.com.pl lub pisemnie na adres
Domu Pomocy Społecznej.
3. Cele przetwarzania danych i podstawa prawna
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa
mieszkańców i pracowników przebywających na terenie Domu Pomocy Społecznej oraz
ochrony mienia.
Podstawą prawną przetwarzania jest wypełnienie obowiązku prawnego nałożonego na DPS
w oparciu o:

  • art. 4b ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym,
  • art. 22² § 1 Kodeksu pracy,
  • zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

4. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane mogą być przekazywane jedynie podmiotom mającym podstawę prawną do
ich otrzymania oraz podmiotom przetwarzającym dane na rzecz Administratora na
podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
5. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres około 20 dni.
W przypadku, w którym nagrania stanowią dowód w postępowaniu lub mogą stanowić
dowód — okres ten ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia
postępowania.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Osoba, której dane dotyczą, może złożyć do Administratora wniosek o:

  • dostęp do danych (art. 15 RODO),
  • ograniczenie przetwarzania danych (art. 18 RODO).

7. Prawo wniesienia skargi
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO.
8. Informacja o obowiązku podania danych
Przebywanie na terenie należącym do DPS jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na
przetwarzanie danych osobowych w systemie monitoringu.
Monitoring obejmuje:

  • obszar wokół budynku,
  • wejście główne, ogród, podjazd, parking, garaże,
  • wewnątrz budynku: wejście, klatki schodowe, hol główny na 1., 2. i 3. piętrze

9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji
ani profilowaniu.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH W ZFŚS

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), informujemy,
że:
1. Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy
Społecznej ....................................................,
ul. ...................................................., ....................................................
(e-mail: ...................................................., tel.: ....................................................).
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Paweł Szczepaniak, którym
można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@skold.com.pl lub pisemnie na adres
Domu Pomocy Społecznej.
3. Cele przetwarzania danych i podstawa prawna
Dane osobowe przetwarzane są w celu udzielenia świadczenia z Zakładowego Funduszu
Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) na podstawie Ustawy o zakładowym funduszu świadczeń
socjalnych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
4. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane mogą być przekazywane jedynie podmiotom mającym podstawę prawną
otrzymania takich informacji oraz podmiotom przetwarzającym dane na rzecz
Administratora w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania danych na podstawie
umowy powierzenia danych osobowych.
5. Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe przechowywane będą przez okres 5 lat od przyznania świadczenia.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Posiada Pani/Pan prawa, które wynikają z przepisów RODO:

  • prawo dostępu do swoich danych osobowych,
  • prawo ich sprostowania,
  • prawo usunięcia,
  • prawo ograniczenia przetwarzania.

Zakres każdego z ww. praw zależy od podstawy prawnej oraz celu przetwarzania danych.
7. Prawo wniesienia skargi
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie
danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Informacja o dobrowolności podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz ich niepodanie będzie skutkowało
brakiem możliwości udzielenia świadczenia.
9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i
nie będą profilowane.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH MIESZKAŃCÓW DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), informujemy,
że:
1. Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy
Społecznej ....................................................,
ul. ...................................................., ....................................................
(e-mail: ...................................................., tel.: ....................................................).
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Pana Pawła Szczepaniaka, z
którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@skold.com.,pl
lub pisemnie na adres Domu Pomocy Społecznej……………………………………….
3. Cele przetwarzania danych i podstawa prawna
Dane osobowe mieszkańców Domu Pomocy Społecznej przetwarzane są w celu realizacji
całodobowego pobytu, świadczenia usług opiekuńczych, wspomagających, bytowych i
zdrowotnych oraz wykonywania innych zadań wynikających z przepisów prawa.
Podstawą prawną przetwarzania danych są art. 6 ust. 1 lit. c) i d) oraz art. 9 ust. 2 lit. b) i h)
RODO, a także przepisy Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz
Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej.
4. Odbiorcy danych
Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania
na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom przetwarzającym dane na rzecz
Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
5. Okres przechowywania danych
Dane osobowe mieszkańców przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji celu ich
przetwarzania, a po jego zakończeniu – przez czas określony w przepisach o archiwizacji,
zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania,
ograniczenia przetwarzania, a także – w uzasadnionych przypadkach – usunięcia danych. Zakres
każdego z tych praw zależy od podstawy prawnej przetwarzania danych.
7. Prawo wniesienia skargi
Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w przypadku uznania, że przetwarzanie
danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Informacja o obowiązku podania danych
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w celu skorzystania z możliwości pobytu w Domu
Pomocy Społecznej. Brak ich podania uniemożliwi realizację usług świadczonych przez DPS.
9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym
profilowaniu.Administrator nie stosuje systemów, które samodzielnie podejmowałyby decyzje
wywołujące wobec osób skutki prawne.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH PRACOWNIKÓW DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), informujemy,
że:
1. Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy
Społecznej ....................................................,
ul. ...................................................., ....................................................
(e-mail: ...................................................., tel.: ....................................................).
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Pawła Szczepaniaka
z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@skold.com.pl
lub pisemnie na adres Domu Pomocy Społecznej.
3. Cele przetwarzania danych i podstawa prawna
Dane osobowe pracowników Domu Pomocy Społecznej przetwarzane są w następujących celach:
- wykonania umowy o pracę, której są Państwo stroną (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na pracodawcy, m.in. prowadzenia akt
osobowych, zgłoszenia pracowników i członków ich rodzin do ZUS,
naliczania wynagrodzeń i odprowadzania składek (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),
- wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez pracodawcę w dziedzinie
prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej
(art. 9 ust. 2 lit. b) RODO),
- realizacji wymogów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy oraz oceny zdolności
pracownika do pracy (art. 9 ust. 2 lit. h) RODO).
Jeżeli pracownik przekazuje pracodawcy dane osobowe inne niż wymagane przepisami prawa,
ich przetwarzanie odbywa się wyłącznie z inicjatywy pracownika
i na podstawie jego dobrowolnej zgody – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
4. Odbiorcy danych
Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania
na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom przetwarzającym dane na rzecz Administratora
na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe
nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) ani do organizacji
międzynarodowych.
5. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane przez okresy wynikające z obowiązującego w Domu
Pomocy Społecznej Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt. W przypadku, gdy podstawą
przetwarzania danych jest zgoda pracownika, dane będą przechowywane do momentu jej
cofnięcia.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania,
ograniczenia przetwarzania, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do ich
usunięcia. Ponadto przysługuje prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO). Zakres każdego
z tych praw zależy od podstawy prawnej i celu przetwarzania danych.
7. Prawo wniesienia skargi
Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeśli uzna, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO.
8. Informacja o obowiązku podania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym – niezbędnym do zawarcia i realizacji
umowy o pracę. Niepodanie danych uniemożliwi zatrudnienie w Domu Pomocy Społecznej.
9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu.
Administrator nie stosuje systemów informatycznych, które samodzielnie podejmowałyby
decyzje wywołujące wobec osób skutki prawne.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH RODZIN / OPIEKUNÓW PRAWNYCH MIESZKAŃCÓW DOMU
POMOCY SPOŁECZNEJ

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
(RODO), informujemy, że:
1. Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy
Społecznej ....................................................,
ul. ...................................................., ....................................................
(e-mail: ...................................................., tel.: ....................................................).
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Pana Pawła Szczepaniaka, z
którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@skold.com.pl. lub pisemnie na
adres Domu Pomocy Społecznej…………………………..
3. Cele przetwarzania danych i podstawa prawna
Dane osobowe członków rodzin oraz opiekunów prawnych mieszkańców Domu Pomocy
Społecznej przetwarzane są w celu skontaktowania się z Panią/Panem w sprawach związanych ze
stanem zdrowia mieszkańca, udzielenia informacji o jego sytuacji życiowej,
a także w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby
fizycznej, gdy osoba, której dane dotyczą, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia
zgody. Podstawą prawną przetwarzania danych są art. 6 ust. 1 lit. d) oraz art. 9 ust. 2 lit. c)
RODO.
4. Odbiorcy danych
Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania
na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom przetwarzającym dane na rzecz
Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
5. Okres przechowywania danych
Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji celu ich przetwarzania, a
po jego zakończeniu – przez czas określony w przepisach o archiwizacji, zgodnie z jednolitym
rzeczowym wykazem akt.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania,
ograniczenia przetwarzania oraz – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do ich
usunięcia. Zakres każdego z tych praw zależy od podstawy prawnej
i celu przetwarzania danych.
7. Prawo wniesienia skargi
Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeśli uzna, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO.
8. Informacja o obowiązku podania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem koniecznym i niezbędnym do realizacji obowiązków
ustawowych. Niepodanie danych może skutkować brakiem kontaktu w sytuacjach istotnych dla
Pani/Pana bliskich przebywających w Domu Pomocy Społecznej.
9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu.
Administrator nie stosuje systemów informatycznych, które samodzielnie podejmowałyby
decyzje wywołujące wobec osób skutki prawne.

 

ZAŁĄCZNIKI:

  • Oświadczenie
    Utworzono dnia 11.09.2023, 11:19

    Zgoda na udostępnienie wizerunku